28. 2. 2013

PARTNERSTVÍ SE SÍTÍ

Čaues lidi,

O partnerství se v dávných dobách... ok, nebudeme přehánět, bylo to ještě před rokem... bojovalo. YouTube partnerství neměl na dosah ruky úplně každý. YouTube přebírala každou žádost a partnery se stávali jen ti nejlepší. Jenže to se na jaře loňského roku změnilo a YouTube změnil systém schvalování partnerství. Od té doby mají všichni uživatelé od začátku k dispozici zpeněžení videí a partnerem se stávají od chvíle co zpeněží jedno video. Sice pro odemykání všech funkcí musí uživatel vykazovat určitou aktivitu, ale partnerství tak ztratilo svojí unikátnost.


Pak tu jsou sítě jako TGN, Machinima, MakerStudios, IGN, FullScreen a strašná hromada dalších. U nich se stanete partnerem (buď zažádáte nebo vám to sami nabídnou) a tak ztratíte partnerství s YouTube (Google). Na jednu stranu to může přinášet spoustu výhod, protože partnerství vám umožní nové funkce. Spoustu lidí to naláká z důvodu, že budou vydělávat více peněz. Důležitý je ale si uvědomit, že zobrazené reklamy ve videu, se zobrazují dle polohy diváka. Takže pokud tvoříte videa Česky, tak máte hlavně české a slovenské publikum a tudíž nejvíce se zobrazují u vašeho videa české a slovenské reklamy. Což je trochu nevýhoda, protože hodnota těchto reklam je mnohem nižší, než hodnota reklam pro anglicky mluvící země. Proto pokud vám partnerství nabízí 3 CPM (hodnota vyjádřená v dolarech za 1000 zpeněžitelných zhlídnutí) je to mířeno především pro reklamy v anglicky mluvených zemích. Tudíž hodnota CPM může být v ČR mnohem nižší.

Jsou věci, které vám sítě neřeknou, protože na vás chtějí vydělat. A zjistíte je většinou až z praxe!

Žádné komentáře:

Okomentovat